HTML

Recept Izék

Amúgy honlapokat készítünk, de itt most főzünk és fotózunk. Mert azt is szeretjük. Receptek egészen egyszerűen leírva, fotók pont úgy, ahogy a fényképező látta, retusálás nélkül.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Friss topikok

Pulykamell érmék fokhagymával, tökmagolajos-mézes csepegtetővel

2011.11.16. 12:32 PikPok

Kezdem a recept címének második felével: a tökmagolajos-mézes csepegtetőt Buday Péter egyik műsorában hallottam, és mindenféle húshoz ajánlotta. Én pulykamellhez próbáltam ki. Ők lettek azok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A pulykamell szeletkéket vacsorára csináltam, friss kenyérrel ettük. Olyan gyorsan elkészül maga a sütés, amennyi idő alatt az ember megsüt egy rántottát, vagyis érdemes előre gondolkodni, és előkészíteni.

Az előkészítés

A pulykamellet a fagyasztóból vettem ki, és 24 órán keresztül olvadt ki, mégpedig úgy, hogy annyi vízbe raktam bele, amennyi ellepte. A kiolvasztott hús így nem szárad ki csizmatalp szerűre sütés után.

A húst besóztam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Két gerezd fokhagymát összetörtem, és bekentem vele a hússzeletkéket. Pár órát még hagytam pácolódni a hűtőben.

Előkészítettem a csepegtetőt: egy csészébe kevés tökmagolajat öntöttem, majd rá egy bő mokkáskanálnyi mézet, végül 3-4 csepp almaecetet. (Buday receptjében málnaecet szerepelt, de én olyat még élőben nem is láttam.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A sütés

Kevés olajat öntöttem a serpenyőbe, és a szeleteket elkezdtem sütni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forgattam a szeleteket, és meglocsoltam a csepegtetővel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sütöttem még egy darabig, de azért nem vittem túlzásba, nehogy kiszáradjon a hús.

 

Figyelem! A vízben kiolvasztott hús nagyságrendekkel több vizet ereszt sütés közben, így ha nem főtt, hanem sült húst szeretnénk, akkor gondoskodnunk kell a szaft besűrítéséről.

Szólj hozzá!

Címkék: méz pulyka sült fokhagyma gyors vacsora tökmagolaj pulykaszelet hús kiolvasztás

A bejegyzés trackback címe:

https://receptizek.blog.hu/api/trackback/id/tr183358050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása