HTML

Recept Izék

Amúgy honlapokat készítünk, de itt most főzünk és fotózunk. Mert azt is szeretjük. Receptek egészen egyszerűen leírva, fotók pont úgy, ahogy a fényképező látta, retusálás nélkül.

A reklám helye

<script async src="//pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<!-- IZÉK blogok -->
<ins class="adsbygoogle"
     style="display:inline-block;width:300px;height:600px"
     data-ad-client="ca-pub-2476832276933749"
     data-ad-slot="1455293316"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>

Friss topikok

Vakondtúrás torta - csokisan, meggyel

2010.12.20. 16:04 PikPok

A kisded 2. szülinapjára magától értetődően adódott a feladat: vakondtúrás tortát kell készítenem. Utánaolvastam a neten, hogy hogy is kéne csinálni, aztán oda jutottam, hogy saját kútfőből megoldom. 

 

A neten olvasgatva sokaknak a vakond beszerzése okozta a legnagyobb feladatot. Először én is gondoltam, hogy veszek egy kisvakond kulcstartót, és valahogy úgy teszem majd a torta közepébe, hogy körbetekerem a lábát folpackkal. Végül inkább a marcipános változat mellett döntöttem, úgyhogy azt meg megrendeltem kedvenc cukrászdánkban (ugyanúgy, mintha tortát rendeltem volna, dátumra). Ez a marcipánvakond nem a jogdíjas vakond, de mivel a gyermek minden vakondot kedvel, így ezzel nem tuningoltam tovább magam.

A kiindulás minden receptben a kakaós piskótatészta. Ehhez egy szakácskönyvből vettem a receptet (Hargitai György a szerző):

  • 25 dkg cukor
  • 1 csomag sütőpor
  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 tojás
  • 3 dkg kakaó
  • 2 dl tej

A tojások sárgáját habosra keverjük a vajjal és a cukorral. Ezután hozzáadjuk a tejet, a vaníliáscukorral felvert tojásfehérjéket, végül a lisztet, sütőport, kakaót.

Kivajazott, lisztezett tortaformába öntjük, és kb. 30-35 percig sütjük 5-ös fokozaton. (Gázsütőre írva a fokozatot, ahol egyébként 1-től 8-ig vannak a fokozatok.)

Amikor megsült, kiborítjuk a formából, és hagyjuk teljesen kihűlni, sőt, akár egy egész éjszakát állni.

 

A tortát úgy kezdjük el készíteni, hogy a formába egy kerek formát vágunk, és kiszedjük belőle a belső részt. Kvázi egy mélyedésnek kell létrejönnie a tésztában. Ízlés szerint teszünk bele gyümölcsöt (én meggybefőttet tettem bele), aztán nyakon öntjük frissen főzött csokipudinggal. Teszünk bele pár tépésnyi tésztát, aztán megint pudingot, végül morzsásan belenyomkodjuk a tésztadarabkákat.

 

Kb. fél napra hűtőbe tesszük.

A tetejére a marcipán vakondot ügyesen ráültetjük, a kellő mennyiségű gyertyával ellátjuk, szervírozzuk, és beseperjük a lelkes gyermek dícséretét.:)) Mi tejszínhabbal ettük.

 

Szólj hozzá!

Címkék: torta vakond szülinapi torta vakondtúrás torta

A bejegyzés trackback címe:

https://receptizek.blog.hu/api/trackback/id/tr282528156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása